top of page

Grondings Oefening bij Angst & Stress



Zakken in je lijf


In mijn praktijk kom ik dagelijks cliënten tegen die te maken hebben met Angst of stress.

Oefeningen om te zakken in het lijf, meer aan te komen in het HIER & NU, zijn hierbij een waardevolle tool om het zenuwstelsel te kalmeren.

En daarin ben ik dol op praktische maar vooral ook eenvoudige oefeningen die makkelijk toepasbaar zijn.


Om aan te komen in het moment.

De spanning te reguleren…


Deze makkelijk toe te passen GRONDINGS OEFENING deel ik graag met je.

Je kunt hem toepassen in momenten van angst & stress, maar ook om simpelweg contact te maken met je lijf.

Beter te aarden…






- Zoek een rustig plekje voor jezelf

- Focus op je ademhaling, adem heel bewust een paar keer in en uit (in door de neus, uit door de mond)

- Breng je aandacht naar je zintuigen (zie oefening)

- Doorloop de stappen (door bewust te kijken, voelen, ruiken, horen, proeven)

- blijf nog even zitten


Hoe is deze oefening voor je? Wat voel je? Wat merk je op…?


Lieve groet,

Sanne



  •  Deze oefening wordt gedeeld ter ondersteuning

  •  Bij ernstige traumatieken adviseer ik je ten alle tijden om je te laten begeleiden door een professional

  •  Ervaar jij geregeld veel spanning in je lijf, onderdrukte emoties die naar de oppervlakte komen en/of voor klachten zorgen?

17 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page